Praha 7 zavedla Zónu 30 na Letné počátkem roku 2017, v Holešovicích pak o rok později na začátku roku 2018. Do zón byla zahrnuta převážná většina komunikací, vyjma hlavních průjezdových tahů.
„To, že u nás nebyl v roce 2019 žádný chodec vážně zraněn, je tou nejlepší zprávou. Zóna 30 znamená snížení rychlosti tam, kde to řidiči příliš nepocítí. Tedy především v obytných čtvrtích s krátkými dojezdovými vzdálenostmi. Za tuto cenu se naši občané mohou cítit na přechodech a křižovatkách bezpečněji. A to rozhodně stojí za to. Navíc jako bonus může být na ulici více míst k parkování, protože rozhledové podmínky na křižovatkách jsou v nižší rychlosti lepší,“ uvedl starosta Prahy 7 Jan Čižinský.
„Rychlost 30 km/h pro řidiče znamená lepší přehled na přechodech a křižovatkách, kratší brzdnou dráhu, více času zareagovat. Pro chodce to pak znamená, že následky nehod bývají méně závažné, což nám statistiky potvrzují. Samozřejmě ani nižší rychlost neřeší vše. Proto se dále zaměřujeme na projekty zvýšení bezpečnosti dopravy, jako jsou úpravy nepřehledných křižovatek a přechodů, rozšiřování chodníků, instalace dělících ostrůvků, odstraňování bariér a další opatření,“ doplnil radní Prahy 7 pro oblast dopravy Ondřej Mirovský.
Podle statistik Policie ČR v Praze 7 ubývá nehod, při nichž dojde ke zranění. Od roku 2016 (před zavedením Zón 30) do loňského roku se snížil počet nehod s následky na zdraví ze 71 na 52. K výraznému úbytku došlo také u nehod se sraženým chodcem. Jejich počet se snížil z 25 (v roce 2016) na 11 (v roce 2019), tedy více než o polovinu. Zraněných chodců bylo před čtyřmi lety 24, z toho 20 lehce a 4 těžce. V roce 2019 bylo v Praze 7 lehce zraněno 10 chodců, nikdo nebyl zraněn těžce.
Statistika nehod v Praze 7: