Již při projektování stanice metra Vltavská na přelomu 70. a 80. let 20. století byla předběžně konstrukčně založena možnost vytvoření druhého vestibulu severním směrem k nádraží Praha-Bubny a zástavbě „Malý Berlín“. S ohledem na tehdy klesající význam bubenského nádraží a na obsluhu této lokality tramvajovou dopravou z ulice Dukelských hrdinů ale nebyl severní vestibul dostavěn.
V současné době se v dotčené lokalitě připravují záměry, které dostavbu severního vestibulu opodstatňují. Zejména se jedná o novou čtvrť, která vznikne v území Bubny-Zátory. Páteřními osami dopravní obslužnosti této čtvrti budou právě trasa metra C a modernizovaná železniční trať spolu s tramvajovými tratěmi. S ohledem na polohu nové čtvrti a dlouhé přístupové cesty ke stávajícímu jižnímu vestibulu je proto vhodné postavit severní vestibul tak, aby čtvrť měla kvalitní propojení se stanicí metra.
Pro Prahu 7 je severní vestibul velice důležitý také z pohledu plánované výstavby budovy Vltavské filharmonie. Městská část požaduje, aby během stavby nedošlo k přerušení provozu stanice metra Vltavská. Vzhledem k tomu, že si stavební práce vyžádají uzavření jižního vestibulu, je nutné, aby byl dobudován a zprovozněn severní vestibul s dostatečným časovým předstihem tak, aby stanice metra zůstala po celou dobu výstavby funkční.