Církevní sňatek
Pokud chcete uzavřít církevní sňatek, je třeba si předem obstarat osvědčení o splnění všech požadavků zákona pro uzavření platného manželství. Osvědčení vydává matriční úřad, v jehož správním obvodu bude manželství uzavřeno. K vydání osvědčení se předkládají stejné doklady jako při uzavření manželství.
Sňatek uzavřený v cizině
Vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství vydá matriční úřad podle trvalého pobytu žadatele, popřípadě posledního trvalého pobytu na území České republiky před odchodem do ciziny. Vysvědčení se vydává pro občany, kteří budou uzavírat manželství v cizině.
Sňatek zavřený v matričním obvodu Úřadu městské části Praha 7
Co je potřeba předložit
- vyplněný a podepsaný „Dotazník k uzavření manželství“ (získáte na kterékoli matrice)
- platné občanské průkazy snoubenců
- doklad o státním občanství
- rodné listy snoubenců
- je-li některý ze snoubenců rozveden – soudní rozhodnutí o rozvodu, opatřené doložkou o právní moci
- byl-li rozvod vysloven cizím soudem a jeho rozsudek není v České republice účinný – rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR o uznání rozsudku
- je-li některý ze snoubenců ovdovělý – úmrtní list zemřelého manžele (manželky) nebo soudní rozhodnutí o prohlášení za mrtvého, opatřené doložkou o právní moci
- jde-li o osobu nezletilou starší 16 let – rozhodnutí soudu o povolení uzavřít manželství opatřené doložkou o právní moci
- jde-li o osobu stiženou duševní poruchou – rozhodnutí soudu o povolení uzavřít manželství opatřené doložkou o právní moci
- jde-li o cizince – osvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství, potvrzení o osobním stavu (svobodný, rozvedený, vdovec) a potvrzení o oprávněnosti pobytu na území České republiky vydané Policií České republiky, které nesmí být ke dni uzavření manželství starší 7 pracovních dnů. Prosíme o osobní návštěvu, vzhledem k platnosti mezinárodních smluv se na dokumenty jednotlivých států mohou vztahovat různá ověření).
Správní poplatky se řídí dle přílohy 12 zákona o o správních poplatcích č. 634/2004 Sb. Podrobnější informace vám budou sděleny zaměstnanci oddělení matriky.
Obřadní místa a řádné termíny konání svatebních obřadů na území MČ Praha 7 s účinností od 1. 1. 2023:
- budova Úřadu MČ Praha 7, U Průhonu 1338/38 – prostor v 8. NP
– každý pátek od 10 do 14 hodin
– každou první a třetí sobotu v měsíci od 10 do 15 hodin
- Vodárenská věž, Na Výšinách 1000/1
– každý pátek od 10 do 14 hodin
– každou první a třetí sobotu v měsíci od 10 do 15 hodin
Lhůty pro vyřízení – individuálně po dohodě s účastníky řízení, v ostatních případech 30 dnů.
Kontakt
Úřad městské části Praha 7Odbor správních agend - oddělení matrik
U Průhonu 1338/38
Praha 7
Úřední hodiny Úřadu MČ Praha 7
Prokopová Vladana, Bc.
matrikářkatel. +420220144273
gsm. +420605753972
prokopovav@praha7.cz
dveře 6.05
Tauerová Blanka Anna, Mgr.
matrikářkatel. +420220144229
gsm. +420774917125
tauerovab@praha7.cz
dveře 6.04
FORMULÁŘE
Žádost o sňatek mimo obřadní síň, obřadní den
Žádost o vydání osvědčení k církevnímu sňatku
Prohlášení o státním občanství